Wednesday 5 June 2013

Day 1

בחירת המקום למיצב
יום רביעי ה- 5.6.13 בוקר
קימה בבוקר וסיור חובה לבולונג'רי boulangerie-pâtisserie)) הנפתח ב- 7:00 בבוקר וממלא את הרחוב בריחות מופלאים. בעיריה הקטנה הזו בת ה- 1,600 תושבים זיהיתי חמישה בולנג'רי!!!, האם זה לא התמצית של המקום? ביום רביעי הבולונג'רי הסמוך אלינו ביום חופש, עובדה שמספקת לנו סיור קצרצר בעיירת ימי הביניים הקסומה והמתעוררת לחיים. מצטיידים בלחם טרי מעולה ומבחר עוגות משובחות עם ניחוח מקומי.
FEDEX  או האם החבילות יגיעו?
רביעי בבוקר, היום שהובטח שהמשלוח יגיע.

על שער הכניסה הענק של הדירה רשמנו KNAFO KLIMOR ARCHITECTS  וכך נפתח סניף של המשרד בעיירה חביבה בצרפת. במקום קטן כל כך השכנים הסקרנים שמים לב לכל שינוי מזערי. למחר השכן שאל אותנו אם פתחנו משרד אדריכלים במקום. לאור כמות החופשות של הצרפתים והפסקת הצהריים הנדיבה של שעה וחצי עד שעתיים כל יום אולי כדאי לאמץ את הרעיון. לקום בנחת על בוקר לקפוץ לקנות לחם טרי ומאפים אלהיים ( על כך בהמשך...)
אני אמורה לפגוש את Gilles, היועץ הטכני, כדי לבחור את האתר הסציפי. לאור זאת התפצלנו.מיכאל נשאר להמתין למשאית של ה- FEDEX.

בחירת האתר להקמת המיצב
חומר הרקע של התחרות היה מפורט למדי, אך היה חשוב לי להיות במקום ולבחון את תנאי השטח, כדי להתאים את המיצב באופן מיטבי לאתר. במקור תכננתי להיות באתר במסגרת נסיעה קודמת בסוף מרץ. הכל כבר תואם לפרטי פרטים עם Magalie , אך יום לפני כן היא הודיעה שעדיין כל האזור מכוסה בשלג. בארץ כבר חמסנים והמזגנים ועומס חום ושם גשמי זלעפות כל חודש מאי. למזלי השבוע הראשון ללא גשם היה השבוע שהגענו להקים את המיצב.
לבחירת המקום הספציפי למיצב חשיבות מכרעת. כאשר נמצאים במקום קריאת השטח שונה ופרטי הנוף והנגישות מקבלים משמעות אחרת. הערכים הנופיים והדיאלוג שלהם עם העבודה משמעותיים ביותר.
Gilles החביב מחליף את סרג' המפורסם הנמצא פעם נוספת ב- Vacances , שבוע לפני פתיחת האירוע שהוא היועץ הטכני שלו! Gilles מגיע עם טנדר וסרבל פועלים כחול. לא מדבר אנגלית, אך נחמד להפליא. הוא לוקח אותי למקום שאני מרגישה שהוא שום מקום עם פרות דשנות וחביבות הרועות במרחבים הפתוחים והמעלות גירה איכותית. לאור חוסר שביעות הרצון שלי אנו ממשיכים בטיול לאורך הרכס.

המצב מחמיר כי השום מקום גם הפך למקום לא נגיש לרכב ולא קשור למסלולי הטיול באתר. המשכנו בהליכה בין הפרות המרוצות והגענו עד לאגם הוולקני Lac Pavin, שהוא נקודת הציון הכי תיירותית במקום והיה נקודת היחוס שלי בתהליך.

Information about Lac Pavin

Lac Pavin
על שביל המטיילים סביב לאגם מצאתי פירצה ממנה ניתן להשקיף עליו. החלטתי שזה  המקום בו אני רוצה להתמקם על שביל מטיילים ראשי. Gilles בפניקה מתקשר ל-Magalie, ראש צוות המיזם, עימה הייתי בקשר במשך כל התקופה. Magalie מבקשת שנמתין 20 דקות עד שהיא מגיעה. מגלי נחרדת משינוי המיקום הנדרש על ידי ומסבירה שכאן לא ניתן כי המקום מוגן. חוזרים חזרה לנקודות ההתחלה, אך אני עם יתרון של הכרת השטח. בסיור המקדים עם Gilles גיליתי אגמון קטן אליו צמוד שביל מטיילים.  אני חייבת לקבל החלטות מהירות. אין זמן להתלבטויות. אני מתעקשת על המיקום החדש בשל יתרונותיו הרבים:
  •         זיהיתי את הפוטנציאל שהציר הראשי של המיצב ימוקם לכיוון מערב, אל עבר הלוע של הר הגעש Puy de MONTCHAL מעל Lac Pavin. התמונה הנגלית כאן היא של לוע ההר והשתקפותו באגם.

View of Lac Estivadoux and Puy de MONTCHAL
  •   לכיוון דרום משתרע אגמון שנראה רדוד עם צמית מים המבצבצת ממנו -  Lac Estivadoux

Lac Estivadoux
  •          לכיוון מזרח שני עצים גבוהים בצמידות ומעבר אליהם חורשה משתפלת.

•        לצד צפון שדות המרעה של חברותי הפרות.
  •         המקום הוא על מפגש דרכי מטיילים
  •         השיפוע נראה שעומד בדרישות
  •       הנגישות מהכביש סבירה ונראה שניתן להגיע עם הרכב עד המיצב בתהליך ההקמה (על סברה זו נשלם בהמשך ההקמה...)

Lac Estivadoux altitude 1250 m
Lac Estivadoux,spider web
אני מאוד מרוצה מהבחירה ומבקשת מ- Magalie את האישור למיקום. מגלי משאירה אותי במתח. היא צריכה לערוך ברורים כי  האגמון הוא שמורה ולא בטוח שנקבל אישור. החפירה נקבעה למחרת בבוקר ורק אז היא תיתן לי תשובה. אופטימיות זה שם המשחק בכל התהליך והיו רגעים שהיה צריך לגייס את כל האופטימיות.

Knafo Klimor Architects new office in Besse
אחרי מפגש זה אני חוזרת לדירה. השעה כבר 12:30. השער הראשי של החצר פתוח. אני נכנסת ללחץ כי אני מבינה שאם השער פתוח סימן ש-Fedex  לא הגיעו ועל כן מיכאל משאיר את השער פתוח על מנת לא לפספס את המשאית. לשמחתי הפתעה טובה. המשלוח הגיע, כשעה לפני כן, בזכות משרד האדריכלים ש"הוקם במקום" ומיכאל ש"ארב" למשאית.
מיכאל החרוץ כבר התחיל בפריקה. כך נראתה החצר לאחר הפריקה:

קונסטרוקצית הפלדה
רביעי ה- 5.6.13 אחר הצהריים
התארגנות קלה ונוסעים לעיר הגדולה  Clermont-Ferrand לאסוף את הפלדה ממפעל חיתוך הלייזר. הנסיעה אורכת כשעה. חלקה העיקרי בדרכים הרריות מפותלות, שזורה בעיירות מקומיות  ובנופים יפים. חלקה השני בכביש המהיר. העיר מונה כ- 140,000 תושבים והיא מהווה את המרכז של מחוז  Auvergne, בלב ליבה של צרפת. המפעל הידוע של העיר הוא מפעל הצמיגים מישליין Michelin. העיר הייתה מרכז תעשייתי רציני, אך כתוצאה ממעבר היצור לסין, התעשייה המקומית נפגעה קשות והאזור סובל מתופעת "הערים המתכווצות" Shrinking cities-
את המפעל מצאתי דרך דפי זהב הצרפתיים שהיו מאוד יעילים. פניתי ל -4 מפעלים שונים כחודש לפני הנסיעה. לכולם אתרי אינטרנט כך ששלחתי להם מיילים בצרפתית כמובן (תודה לדוד). עבר שבוע ואין תשובה מאף אחד מהם. אחרי שבוע , אני בלחץ ודוד מתקשר אליהם. מסתבר שהם שוב בחופש - עוד Vacances  צרפתי ועוד הרבה לפני שהגענו לקיץ האמיתי. אחרי סדרת טלפונים קבלתי במייל את תוצאות המכרזון. שלושה מהמפעלים ברדיוס של חצי ק"מ אך התוצאות היו ברדיוס של 250%! הפרשים עצומים ובלתי צפויים. בכל מקרה הגבוהים מביניהם היו במחירי הארץ! המפעל הזוכה הוא Aumelechttp://www.aumelec.fr/
ההתכתבות לסגירת ההזמנה הסופית היא עם אשה נחמדה בשם  Nicole Dugout, שהסתבר שהיא הרבה מעבר לנחמדה. הגענו למפעל וניקול קבלה אותנו בחיוך רחב והרגישה שותפה למיצב. העמסנו את חלקי המתכת הכבדים שגרמו לאוטו לשקיעה קלה.  שאלתי את Nicole היכן ניתן לקנות צבע והיא הציעה ללכת לחנות גדולה בשם Leroy Merlin , שם ניתן לקבל את צבע בגוון ה -RAL הרצוי לנו. התעוררה בעיה קטנה  בענין הניווט לשם, ה- GPS ברכב לא עבד. ניקול הנחמדה בקשה מאחד העובדים שלה שייקח רכב ויראה לנו היכן נמצאת החנות. המחווה הייתה מעבר למצופה. היחס החם והרצון לסייע מכל הלב היה מעל ומעבר למצופה. נסענו אחרי העובד של ניקול והגענו לסוג של BIG שאחת החנויות הגדולות שם היא Leroy Merlin, שהיא עצמה חלק מרשת חנויות גדולה. החנות היא סוג של בית מרקחת לצרכי בניה, למקצועיים ולחובבים כאחד.

Leroy Merlin

אחרי מסע רכש מוצלח חזרנו לדירה באותה דרך מפותלת הררית.

תחילת צביעה
הגענו לדירה ומיכאל פורק את עמודוני הפלדה, על קרטוני המשלוח שנותרו לאחר פיקור החבילות. מתחילים במלאכת הצביעה וצובעים בהמשך הערב.

Our new "workshop"

אור ראשון Dawn) ) מתחיל ב- 5:20 ואור אחרון Dusk))  ב- 22:20 , כך שהיה מכאן ואילך מתחילים ימים ממש ארוכים....